Foto's : Hans Neumann

woensdag 29 april 2009

Raya wat ziekjes

Raya was in het begin van de avond wat dreinerig. Op zijn herdermanier wat mopperen in alle toonaarde en goed laten merken dat hij het met iets niet echt eens was.
Uitgelaten, gegeten, gespeeld, nog maar eens een pensje ... hij bleef ongedurig en mopperend rondlopen om nergens zijn plekje te kunnen vinden.
Omdat we dachten dat hij zich dus toch nog verveelde ging Hans nog een tijd met hem spelen.Maar ook daarna had hij gewoon geen rust in zich.
Tot we uit de grot rare geluiden hoorde en hij daar had overgegeven en diarree had, tenminste dat dachten we toen nog dat het diarree was. Hans liet hem nog een keer uit en toen hij buiten gewoon vaste ontlasting had,dachten we dat het weer over was.

Ik vind ons niet echt van die neurotische mensen die al in de stress raken als de honden maar iets lijken te hebben. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik als ik niet uitkijk ,na Shita en Saba's ziekte en dood er toch aardig toe neig.
Maar toen hij dus kotste en dit poep bleek te zijn,begonnen we toch wel de zenuwen te krijgen.
Gister had hij een groot stuk bullepees doorgeslikt van zeker 10 cm groot en 4 cm breed. Hij had dat bij een wandeling wel uitgekotst, maar de wandeling erna, rende hij als een gek naar die plek toe en at het weer vrolijk op....
Nuchtere ik ..... ahum...... zag al een darmafsluiting en hele operaties voor me.
Dus om 12 uur 's nachts hebben we de dierenarts uit haar bed gebeld.
Gelukkig schijnt er dus een griepvirus te heersen waarbij honden dus poep overgeven en is het volgens haar zeker geen darmafsluiting omdat het stuk te klein is om dat bij zo een grote hond te kunnen veroorzaken.

Pfff ben zo opgelucht. Dan merk je gewoon wat een impact de ziektes van Shita en Saba op ons hebben gehad.

Voor Raya is het natuurlijk alles behalve fijn. Al lijkt het er op dit moment op dat hij zich al weer een stuk prettiger voelt. Waarschijnlijk heeft hij zich helemaal leeg gekotst.
Hij mag dus nu even niets meer eten en drinken, wat die straks met slapen gaan vast niet kan waarderen ,want dan krijgen ze altijd wat brokjes voor het slapen gaan.Dat zal dus wel een verontwaardigd gemopper in alle toonaarde geven.
En morgen even kijken hoe het met hem gaat.Maar het klonk niet al te ernstig gelukkig.

Nu alleen te hopen dat Shyra het ook niet krijgt, want die zat er natuurlijk meteen met zijn neus boven op toen de poepkots werd opgeruimd.
Raisa is wat dat betreft totaal anders , die neemt snel de benen en wil er niets mee te maken hebben.

Is het overdreven als ik mijn matras naast zijn bench leg vanacht........

6 opmerkingen:

  1. Ik zou ook lekker bij mijn hond gaan liggen hoor als die ziek is dus ik vind dat niet overdreven, erg is dat he, dat je dieren pijn hebben en ziek zijn, Ik heb liever zelf de pijn dan dat hun dat hebben,

    beterschap !!!!
    hoop dat snel weer opknapt
    groetjes natascha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel.

    Nou ik ben ook liever zelf ziek. Vind dit echt niets.
    Vandaag was het erger. Begint nu weer dingen te ondernemen gelukkig, dus we hopen dat hij ergste heeft gehad.

    Groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het idee dat Marianne er naast gaat liggen geeft mij al rust omdat ik dan zonder zere oren kan slapen:D:D
    Maar gelukkig gaat het vandaag 30 April dus veel beter,al weer wild buiten ook en niet gekotst vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja kan me voorstellen ze tetterd je de dan de oren van je hoofd, kan je ook een keer lekker slapen. ed en de honden schoppen mij het bed ook uit en dan komen de honden bij mij liggen, en hij heeft bed dan ook heerlijk voor ze eigen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hahahahaha hij heeft het zwaar hoor.
    Dus jij en de honden worden dan verbannen naar de bank.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hopelijk heeft nu mijn hond dan ook enkel een virusje

    BeantwoordenVerwijderen