Foto's : Hans Neumann

zaterdag 11 april 2009

Hond aan boom




Vandaag was even een deel van Heelsum in rep en roer.Er bleek een hond aan een boom te zijn gebonden.
Het verplegend personeel van de verzorgingsflat wilde al alarm slaan bij de politie toen ze om de hond heen een manspersoon met opgeheven hand en "wacht" zeggend rondjes zagen lopen.
De twijfel sloeg nu bij hun toe... moesten ze in dit geval het psychiatrisch centrum nu bellen in verband met een zeer waarschijnlijk ontsnapte patient of toch de politie???
Dit overdenkend en de man scherp in de gaten houdend zagen ze dat de man na wat rondjes om de hond lopend , nu naar de hond toe liep en met gevaar voor eigen leven de hond stevig begon te knuffelen.
Nog eens tegen de hond "zit en wacht" zei en vervolgens weer rondjes begon te lopen met opgeheven hand....

Je zag de hond denken.... ja nozele.... wat kan ik anders doen ?? Ik zit immers vastgebonden aan een boom.....
Het manspersoon herhaalde het ritueel weer van naar de hond gaan en hem knuffelen en de hemel in prijzen wat de hond gelaten over zich heen liet komen. Je moet wat overhebben he , voor een vrolijke "baas"
Daarna liet de man hem met een wijds gebaar en een opgefokt "toemaar!!!" van de riem los.
En vertrok met de hond achter zich aan sjokkend uit het gezichtsveld van het verplegend personeel die er nog even een lange tijd over na praten.
Ondertussen kwam er een paar straten verderop een innig tevreden man met hond zijn huis in lopen om vol trots te vertellen dat hij met de hond "zit en wacht" had geoefend en dit heel goed ging.
Het "vrouwtje " die dit allemaal te horen kreeg, jubelde mee hoe geweldig knap de hond toch wel niet was en zeker toen ze hoorde dat hij zelfs niet had geblaft als welkom tegen andere honden die hij tegen kwam, was haar gejuig niet van de lucht.
De hond wierp zich ondertussen maar met een diepe zucht op de grond en keek hulp zoekend naar de andere 2 honden, die hem een bemoedelijke blik van "ze zijn nu eenmaal niet wijzer, laat ze maar" toewierpen.

Honden vinden mensen werkelijk onbegrijpelijke wezens.........



NB: Ja ,ja ik weet het. Raya zit op de foto aan een paal en niet aan een boom. Dit verschil is me wel duidelijk. Maar daar er geen foto was aan boom, heb ik die aan paal maar genomen.


9 opmerkingen:

  1. hahahahahaahhahaha jaja ......zucht!!!
    Ik doe ook maar mijn best he!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. We merken het hahahaha Je bezorgd andere mensen in iedergeval vraagtekens.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hahaha laat die mensen toch lekker denken. ik moest er wel heel hard om lachen haha, iedereen maar in rep en roer van heb je weer zo @@@@@@ die ze hond aan de boom zet.

    Is wel humor om dan te zien,dat je vrolijk je baas begroet. Je moet die man van je niet zo op zijn huid zitten hij doet ook zijn best maar :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou het lijkt me een heel apart gezicht voor die mensen omdat te zien.
    Ik zal mijn best doen iets minder op zijn huid te zitten...... maar hij is zo een heerlijk slachtoffer hahahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig verhaal ha ha dat was wel een goeie en wat is Raya een schat
    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Daar houden we wijs onze mond maar op, Hansfiguur...

    BeantwoordenVerwijderen