Foto's : Hans Neumann

maandag 7 september 2009

Stomen.....een heel gedoe


Ik ben verkouden.
Niet een beetje verkouden maar snotterdesnot verkouden. En ik ben nooit verkouden, dus heb erg met mezelf te doen.....

Maar geen nood, stomen gaat me daar vanaf helpen.Je weet wel, je pakt een pan, gooit er heet water in en eucalyptus druppels en gaat met een handdoek over je hoofd ,over de pan hangen.

Tenminste.... zo hoort dat te gaan.
Ik zet water op, zet alles wat ik nodig heb op tafel.Kijk het nog even na of ik alles heb....pan,eucalyptus,handdoek en een wc-rol.
Goede voorbereiding is gewoon het halve werk

Water kookt, dus ik loop naar de keuken, pak het water en giet het in de kamer in de pan. Doe de druppels erbij en voel al hoe de eucalyptus mijn neus laat lopen.
Ga zitten en pak de handdoek.......tenminste wil hem pakken...
Handdoek weg...??
Ik krijg een vaag vermoeden wie de boosdoener is als ik een gerommel uit de grot hoor en ja hoor als ik ga kijken zie ik daar Raya met een enorme grijns van oor tot oor op zijn rug rollend met tussen zijn poten, MIJN handdoek......

Ik sleep mijn verkouden gammele lichaam naar boven toe om een andere handdoek te pakken.

Eindelijk kan ik dan toch stomen.
Heerlijk wat een opluchting.Het maakt zoveel los dat ik toch echt na even al mijn neus moet snuiten om het stomen goed te kunnen doen. Dus zonder de handdoek van mijn hoofd te halen wil ik de wc rol pakken.
Ik weet toch zeker dat ik hem daar neer heb gelegd.Nou misschien is die iets verder op de tafel geschoven.
Ook niet.
Dan toch maar even handdoek af en kijken.
Nergens een wc rol....
Wel zie ik in mijn ooghoeken wc papier op de grond liggen. Ik kijk verder en zie de hele kamer onder de wc papier liggen. En Shyra die met een tevreden snoet op de matras ligt en fanatiek de stukken papier van de rol aan het aftrekken is..........

Weer sta ik maar op en haal een nieuwe rol.
Aandachtig na gekeken door Shyra en Raya.





Die vragen zich verheugd af wat ik nu voor leuks ga halen voor ze.

Ondertussen is het water koud en stop ik er maar mee.

Stomen.... het zou zo simpel moeten zijn........

5 opmerkingen: