Foto's : Hans Neumann

vrijdag 25 september 2009

Shyra in benarde situatie




Ik lag na het eten heerlijk op de bank te hangen , laptop erbij en heerlijk lui zijn, toen ik opeens Shyra raar zag doen.
Muisstil staan, met gebogen rug en zacht piepen.
De beelden van Saba die een pijnaanval had schoten meteen door mijn hoofd. De machteloosheid die ik toen de tijd voelde als ik mijn manneke daar zo macht
eloos en met pijn zag, voelde ik helemaal terug komen.



Ik voel dus een lichte paniek in me ,bang dat Shyra nu het zelfde heeft. Alles weer van voren af aan begint.

Shyra kijkt me zielig aan en piept weer. Maar zijn ogen staan ook gewoon helder.Ik buig me over hem heen en hij probeert naar me toe te komen.
Ik snap er echt niets van.
Als ik hem op wil tillen zie ik opeens wat er aan de hand is.
De boosdoener van Shyra's benarde positie is dus de deken die op de grond ligt.
Doordat hij net heerlijk in de deken heeft liggen rollen, is een stuk van de band ,dat los zit, om zijn lijfje en achterpoot geraakt.Hij zit dus helemaal bekneld en kan geen kant op.

Heel rustig laat hij zich bevrijden. En met dat hij voelt dat hij los is, draait hij zich naar achteren en werpt zich boos op de deken om die een fikse afstraffing te geven en hem te waarschuwen hem dit nooit meer te flikken........

De deken trok wit weg van schrik en Shyra sprong met opgeheven kop bij me op de bank om me uitbundig met vlooienbeetjes te belonen.


2 opmerkingen: