Foto's : Hans Neumann

dinsdag 22 juni 2010

Van niemand heb ik zoveel geleerd als van mijn dieren.



Van niemand heb ik zoveel geleerd als van mijn dieren.

Als ik naar ze kijk leer ik wat het is om ten volle te leven.
Alleen te zijn in het Nu
Zij maken zich geen zorgen over het moment van straks.
Zij hebben geen heimwee naar het verleden.
Zij kunnen zo genieten van een blaadje in de wind een stukje papier,de golven van het water.


Als ik naar mijn honden kijk,weet ik dat wat ik zie is ,wat ze zijn.
Zij spelen nooit mooi weer met andere honden, zijn niet aardig in hun gezicht om hun in hun rug aan te vallen.
Eerlijkheid is hun les.
Zijn wie je bent en je nooit anders voordoen dan wie je bent.
Nooit een ander voor de gek houden ,nooit kwaadspreken of bondjes vormen tegen andere honden.


 
Als ik naar mijn honden kijk,dan weet ik dat ik zoveel van ze kan leren.
Zij de beste leraren zijn die ik maar kan krijgen.
Want zij leren mij wat het doel is van mijn bestaan.
waar het in het leven eigenlijk allemaal om draait.

Als ik naar mijn honden kijk,voel ik me trots dat zij bij mij hun leven leven.

1 opmerking: