Foto's : Hans Neumann

vrijdag 12 november 2010

Saba 2 jaar alweer

Dag klein manneke

2 jaar alweer
en toch nog zo kort geleden

Vandaag ben je weer zo dichtbij
de avond voor je operatie
in mijn geheugen gegrifd
een golf van paniek
ik zou je kwijt raken
mijn nuchtere ik die zei
doe niet zo stom

ontkenning
van wat mijn intuiitie me zei
Shita negerend die het mij vertelde
niet ook jij
Jij bleef nog jaren bij mij

's morgens spelen onder de douche
je trotse koppie naast Hans in de auto
bij ons om de beurt op schoot in de wachtkamer
het afscheid
niet bang zijn manneke
je bent zo weer veilig thuis

De telefoon
ontkenning
erkennen
in elkaar zakken
Niet ook jij

Waas
verbijstering
Jij die daar ligt
Maar jij bent er al niet meer
Waas
Het spuitje
Waas
naar huis gaan

Stilte
gemis
Niet ook jij
Jij hoort nog zo erg bij mij
nog jaren

Dag klein mooi lief vrolijk manneke
Het weten is er
Het gemis doet nog zo vaak ongeloofelijk pijn
Mijn mooie manneke die mij leerde
dat leven spelen is.

Dag mijn manneke
weer een dag dichter bij jou !

Geen opmerkingen:

Een reactie posten