Foto's : Hans Neumann

dinsdag 26 mei 2009

Het grote misverstand





Raya ziet de wereld heel anders dan ik.
In mijn wereld probeer ik te leven en te laten leven. Ik eet geen vlees, dood geen dieren. Wespen en muggen die ongevraagd bij ons op bezoek komen, worden netjes gevangen in een glas en buiten de deur gezet.
Teken worden met uitgebreide,dramatische aanwijzingen van mijn persoon door Hans gevangen en er uitgezet.
Het enige wat ik die dieren aan doe is ze waarschijnlijk een minderwaardigheidscomplex bezorgen door mijn tot walging vertrokken gezichtstrekken en mijn wanhopige gekerm naar Hans toe om die engers zo snel mogelijk naar buiten te verbannen.


Raya ziet het leven volgens mij als 1 grote snoepwinkel. Loopt die langs een web dan steekt hij zijn grote neus het web in en als de spin niet al is verdwenen in zijn neusgaten dan zie je een genoegelijke grijns op zijn koppie verschijnen en zijn ogen beginnen te glimmen.
Yesssssss ik heb er weer 1 gevonden hoor .... zie je hem denken. En hap, kauw kauw en weg is de spin ....




Ik heb hem al gewezen op het feit dat spinnen ook recht op leven hebben en wezentjes met gevoel zijn Maar het enige wat ik daar mee bereik is een natte lik, met waarschijnlijk nog kleine deeltjes spinnenlijk, over mijn neus en een hele voldane kop die me vol dankbaarheid aankijkt omdat ik overal webben met spinnen voor hem neer hang en hij al dat lekkers mag gaan zoeken.....


Maar ik moet hem nageven dat hij wel zijn serieuze gezicht opzet als ik hem mijn bezwaren uitleg....

10 opmerkingen:

  1. hahahahahah ,leuk geschreven weer,wat een koppen kan Raya trekken zeg:DKan je meteen zien op wie die lijkt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hahahaha ik lijk graag op hem. Wat een scheetje is die toch. Die kan echt alles zeggen met alleen al zijn blik.
    Ik vind het trouwens meer iets zeggen over de persoon waar hij op dat moment naar keek hahahahaha

    Tralalala... pompiedompiedom ... grijns grijns

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ........slik..........
    Geen commentaartjes!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een scheet van een hondje is Raya wat een heerlijk koppie heeft ie
    prachtig verhaal geef hem maar een dikke knuffel van mij Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Janny, de term "hondje" lijkt me ietsjes ongepast in het geval van Raya hahahahahaha. Ik heb het "beestje" 1 keer gezien, en was toen al niet bepaald klein te noemen. Maar een scheet is het wel! Wat een verhaal weer he, moet je toch ook niet aan denken, dat al die spinnen overheerlijk naar binnen glijden, brrrrrrrrrr

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Janny,

    Echt een scheetje he. Kan ook echt uren naar hem kijken. De knuffel neemt die heel graag in ontvangst. Hij is stapel op knuffels.

    Groetjes Marianne

    Hee Jacqie,

    Vergeleken bij een deense dog is die best nog wel een hondje hahaha Je zal hem niet meer herkennen bijna ,het beertje is er helemaal af nu.
    Ik kan me wel voorstellen dat jij je wel erge zorgen maakt door dit verhaal over het uitsterven van de spin hahaha

    Groetjes Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind hem best wel klein,maar dat komt natuurlijk omdat ik een groot man ben.......

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik zal de laatste zijn die gaat juichen als de spinnen uitgestorven zouden zijn. Alhoewel..... Het zijn nou niet bepaald vriendjes waar ik vrolijk van wordt hahahaha

    BeantwoordenVerwijderen